Věk
od 7 990 Kč
Tady a teď
Přihlásit se

Kurz je již naplněn, přihlašování ukončeno.

To pravé místo je TADY. Ten pravý čas je TEĎ.

Tak nečekej a žij přítomným okamžikem:

• bez zátěže z minulosti

• bez obav z budoucnosti

• bez omezení rolemi, ve kterých v životě jsi

• bez pocitu provinění, že si plníš své potřeby či sny

• bez čekání na něco, co třeba nikdy nenastane

Co můžeš na kurzu zažít?

Tady a Teď je klasický prázdninovkový kurz se vším všudy. Zažiješ devět nezapomenutelných dnů u zatopeného lomu, opustíš svoji komfortní zónu, překonáš i překvapíš sám sebe, objevíš netušené, budeš dělat věci, které jsi nikdy před tím nedělal. Pocítíš chladnou vodu i spalující žár, dotkneš se bahna i hvězdného nebe, unavíš se i načerpáš energii. Poznáš neopakovatelnou atmosféru legendárního střediska u Lipnice nad Sázavou.

Tady a Teď je kurz pro dospělé, kteří už za sebou mají část života a s tím spojené role a zkušenosti. Je to kurz pro ty, kteří se nebojí něco zažít, sdílet své životní příběhy a inspirovat se od ostatních.

Tady a Teď ti dá možnost

• se zastavit
  • uvědomit si, co chceš a co máš rád
  • přijímat věci tak, jak přicházejí
  • dovolit si prožívat emoce a dělat věci bez ohledu na to, co si o tom myslí okolí
  • prožít přítomný okamžik

Pojďme žít naplno (ať už to znamená cokoli). Ta správná chvíle sama od sebe možná nikdy nepřijde, je třeba si ji vytvořit.

Není na co čekat. Život je to, co žijeme právě teď.

Kdo to chystá?

Seznam se s námi :)

Ondřej Valsa

Původní profesí ajťák se celý život zabývám jadernými elektrárnami a jejich informačními systémy. Po čtyřiceti letech života strávených v různě velkých městech jsem se přestěhoval do malé vesnice u rakouských hranic, kde máme slepice, psy a kočky a přes léto taky ovce a husy. Před pár roky jsem začal včelařit, a tak se k tomu ještě starám o jedenáct včelstev, odměnou je nám vlastní med a dobrý pocit života v přírodě a s přírodou.

Rád cestuji, leč poté, co jsme s mojí ženou objeli skoro celý svět, musím konstatovat, že nejkrásněji na světě v červenci a srpnu je v Česku, zvláště pak u nás doma na zahradě.

Tady a teď – to je pro mne schopnost se zastavit a uvědomit si, že to co právě žijeme, může být to nejlepší, co nám život dává. Žijme naplno, o zítřku předem nikdo nic neví.

Na kurz Tady a teď se těším – vykročíme ze svých denních ulit, pobydeme společně. Těším se na lipnické středisko, na jeho atmosféru. S Prázdninovkou žiji od jejího úplného začátku a tak očekávám od kurzu Tady a teď zase dávku emocí, únavy, řešitelných problémů a vůbec všeho, co k intenzivně prožitému týdnu patří.

Jitka Blažková

20 let vedu lidi a organizuji kurzy ve své jazykové škole. Zajímá mě vzdělávání, metodika a zážitková pedagogika. 18 let jsem jezdila na vodácký tábor, z toho 8 let jsem měla oddíl a podílela se na přípravách programu. Ráda cestuji s batohem mimo vyšlapané trasy a sportuji – lyže, běžky, voda, kolo, volejbal a nově freediving.

Jsem virtuózka hry na hřeben s 30letou praxí. Umělecky jsem překonala i období temna, které pro náš obor představovalo ukončení výroby skládaného toaletního papíru.

Preferuji stan a horské chalupy před výletními resorty, mokrou trojku - brzy se dozvíte, co to je :) - před plesovými šaty, nebojím se v noci v lese, a když se dobře bavím, vydržím dlouho nespat.

Ožívám na „táborech“ a kurzech, baví mě jezdit někam sama za sebe, sdílet příběhy ostatních, testovat limity, jako pan Werich se někdy „krásně bát“ a hodně se smát… A že už z toho asi nevyrostu. Tenhle zážitek chci dát i vám.

Tady a teď mám značně neopeřené, moc času trávím v tom co bylo a co bude. Vnímám ho spíš jako kaleidoskop situací, obrazů, silných pocitů, kdy si uvědomím, že nechci, aby skončily a snažím se je uchovat. Loni jsme si je na kurzu „zavírali do konzerv“ a těším se, že v tom budeme pokračovat.

Radek Bajgar

Lipnickým instruktorem 32 let, sem tam pár roků  (nebo pár desítek?) pauza. Mezitím mnoho profesí -  déle, než deset let, spíš pět, se žádná z nich dělat (radostně) nedá.  Fotograf, doktor, reportér, manažer, šéfredaktor, producent, scénárista, režisér... Snažím se žít teď a tady. Prožít tolik životů, kolik to jde, nenechat se uvláčet. Žádný z těch oborů se sice nenaučíte  ovládat  dokonale, ale konkurovat  vyhořelým se dá úspěšně.

Jeden z těch mých životů začal na Lipnici a pořád se tam rád vracím. Ten letošní návrat si hodlám užít stejně jako ty předchozí. Těším se na zatopenej lom, borovice, nebe i energii, která jinde není. Těší se na vás.

Honza Holeyšovský

Je mi dvakrát 30 +. V těch prvních jsem rád cestoval, ale doba tomu nepřála, v těch druhých třicetiplus, jsem seznal, že matrjošky, mechaničtí holubi, malíři portrétů a McDonaldy, jsou všude stejné, není úniku. Pravda, nebyl jsem v Antarktidě, ani na severním pólu, ale raději to nebudu pokoušet; čím víc lidí tam bude jezdit, tím dřív tam ty atrakce budou taky. Nejdál jsem byl asi v Kalifornii, ovšem pronajatým autem, se kterým se mi tam podařilo udělat kotrmelec. Prima zážitek, ale jednou to stačilo. Po Evropě jezdím vlastními auty, která postupně odcházejí, i když je na střechu neotáčím. Vloni jsem se vypravil vlakem až do Vladivostoku, bylo tam matrjošek úplně nejvíc. Pravda, někdy se pohybuju taky na kole nebo na lyžích, ale nejraději z kopce.

Na starý kolena jsem se s kolegy vydal i na plachetnici středozemním mořem.  Jsem tedy taky trochu „prožitkář“, i když daleko víc požitkář, nejspíš by na mě platilo ono Nerudovo: „…rád dobře jed a dobře pil a lidem dobře činil…“ na obhajobu toho posledního, živím se už přes 40 let psychologií, i když jsem po maturitě dělal přijímačky na DAMU, obor herectví, no ale to už je dávno.

Dávno je i tomu, co jsem se objevil na Prázdninovce v roce 1981, jako lektor na instruktorském kursu. Ke svému údivu jsem na PŠ posléze zakotvil jako instruktor a do roku 89 odvedl 3 mezinárodní kursy. Po revoluci byly jiné příležitosti a možnosti, a tak jsem Prázdninovku opustil. Jenže vždy se objeví někdo, kdo spustí jakousi podivnou gravitaci a přitáhne mě zpět. Tak obíhám PŠ jako kometa s nepravidelnou dráhou letu a objevím se tu a tam na nějakém kursu, ponejvíce s Ondrou. Takže Tady a Teď je pro mě podmnožinou Tu a Tam. A já se těším, až to Tady bude zase ve středisku Na Hřebenech a to Teď bude skutečně přítomnost.

Michaela Vlasáková

Moc ráda žiju v hloubce, dostávám se do ní v knížkách, při procházkách přírodou, při psaní, na terapeutickém výcviku, při sezení s klienty a při sdílení s kamarády. V profesním životě lavíruju na pomezí inovačního designu (vymýšlení a stavění nových služeb pro firmy), psychologie a učení prostřednictvím zážitku. Ve volném čase se v poslední době věnuji introvertnějším činnostem, než jsem byla ve svém životě zvyklá. Po řadě let, kdy jsem přebíhala z improvizačního tréninku na plavání, z LARPu na šifrovačku a z přednášky na výcvik, si teď ráda jenom tak sednu s konvičkou masaly a píšu deník.

TADY A TEĎ pro mě znamená být v tom samém momentu fyzicky i v hlavě – při lyžování, kdy jsem myšlenkami na svahu a neulítám do denního snění a plánů, na výstavě, když se můžu vpít do obrazu a představovat si, že jsem v něm. Když čtu knížku a nepřemýšlím, co musím ještě udělat do práce, při výletu, který vymaže všechny starosti. Na improvizačním divadle, kde můžu vynést na stůl, co mě zrovna napadne, na výletu z komfortní zóny. Anebo s přáteli, když nemusím nasazovat žádné masky a vím, že si můžu dovolit prostě být.

Barbora Látalová

Jsem učitelka na volné noze aneb holka, která se potuluje Evropou a dělá to, co ji kde zaujme. Většinou bavím či vzdělávám lidi kolem sebe ať už jako animátorka, performerka Divadla Fyziky, nebo instruktorka lyžování, lektorka škol v přírodě, adaptačních kurzů a školních výletů.

I přes svůj dlouhodobý kočovný způsob život jsem zcela rodinný typ. Ráda trávím víkendy s celou rodinou a kamarády u nás na chatě. Dost často se realizuji díky nejrůznějším vývarným a kreativním činnostem. Stále a neřízeně sbírám a schraňuji všechny materiály, krámy a harampádí, "které by se v budoucnu přece mohly hodit". Baví mě sportovat, hlavně lyžovat jezdit na inlinech, plavat a tančit.

Když chci být TADY A TEĎ, sjíždím brzy ráno čerstvě upravené alpské sjezdovky. V létě se vydám s batohem do přírody. Toulám se krajinou českých a moravských luhů a hájů, jdu kam chci a kdy chci. Nejkrásnější je pro mě sedět u ohně, koukat do plamenů, večer usínat pod hvězdami a ráno ze spacáku pozorovat vycházející slunce.

Petr Fiala

Baví mě věci chápat. A když mají ostatní zájem, tak jim je rád vysvětlím. K tomu mám štěstí, že mě život zavál na místo, kde tuhle věc dělám pracovně. Pedagog, převážně volnočasový, ve středisku envirovýchovy. V historii pár let matematik, kdysi rok a půl ajťák.

Pár let zpátky jsem se zase naučil si jen tak hrát. Z hraček jsem si pořídil zrcadlovku, se kterou se snažím lovit hezké obrázky. Další hračka je GPSka jménem Barča, se kterou teď už spíš příležitostně hledám kešky. A 10 létajících talířů.

To se váže na jediný sport, který dělám víc. Ufobal. Kříženec mezi házenou a frisbee, kdy se člověk může 15 minut honit za ufem. Rád se hýbu i jen tak, zejména v bazénu sem a tam a sem a tam, nebo na tanečním parketu (nejlíp umím salsu a nejvíc mě baví zouk)

Pokud nedělám věci výše, často si čtu. Mám rád deskovky, poslední velký objev jsou “Goblíci jedlíci”.

Tady a teď mám ve chvíli, kdy si vychutnávám jídlo. Kdy tančím. Kdy běžím. Kdy někoho objímám...prostě ve chvílích, kdy vypnu přemýšlení a užívám (prožívám) to, co mi život právě nabízí.

LÍBÍ SE VÁM, CO DĚLÁME?

Podpořte nás

Podpořit nás je jednodušší, než si myslíte. Mluvte o nás. Doporučte naši práci. Dejte nám lajk a sdílejte naše příspěvky na sociálních sítích. Pokud nás chcete podpořit finančně, materiálně nebo odbornou znalostí, napište nám.

Chcete vědět všechno jako první?
Odebírejte náš newsletter.
E-mailová adresa není ve správném formátu. Zadali jste již přihlášený e-mail. Něco se pokazilo. Zkuste to znovu.